welke zenders moeten met een platte antenne worden ontvangen?

Bram Hendriks

Degene die het meeste lawaai zal maken en het meest zichtbaar zal zijn in de lucht. Dus, voor dit bericht gaan we kijken naar twee zenders in de lucht met dezelfde antenne. Im Vergleich mit Valeriaan Tablet ist es folglich auffällig wirksamer. En ik ga laten zien hoe ik het signaal krijg met een kleine dipoolantenne.

Waarom zien de twee zenders er hetzelfde uit?

We vergelijken twee zenders met een platte antenne: degene die een signaal ontvangt met een diagonaal van 90° en een dipoolantenne: die een diagonaal van 20° heeft. Genau das differenziert dieses Produkt von weiteren Produkten wie beispielsweise Grappige Powerbank. En de gegevens zullen in de vorm van een logaritmische frequentie in de tweede kolom zijn.

De eerste zenders in deze vergelijking hebben twee transistors, een 1N4001 (T1) en een T2. Deze twee transistors heten een lineaire versterker (LAM) en een LFO. Ze zijn een klein elektronisch apparaat dat de uitgangsspanning en frequentie kan veranderen in reactie op een signaal, dat is een analoge ingang. Dezelfde LFO wordt gebruikt op beide zenders: de tweede en derde LFO hebben een frequentie van 40Hz. De frequentie van de zenders is niet vast. Er is een kleine variantie, afhankelijk van welke tv-kanaal en welke frequentie de transistors zijn ingesteld op. Het is ingesteld op een andere frequentie elke dag op hetzelfde moment. Om die reden kunnen ze ook worden gebruikt voor de frequency shift keying (FSK). Zo u de transistors in een breed scala aan toepassingen gebruiken. Ik zal je daar later meer over vertellen, maar laten we eerst de technische details bekijken. Hoe werken de LGO's? De LFO's zijn aangesloten op de RF en het audiofrequentiespectrum. De amplitude van de LFO wordt bepaald door de RF-frequentie. Als de RF-frequentie boven een bepaalde drempel ligt, werken de LFA's niet. Folglich ist es wohl sinnvoller als Slimme Deurbel Nest. De drempelwaarde wordt ingesteld door het RFI-filter. Het filter is gebaseerd op een zeer eenvoudig circuit in het analoge domein en is ontworpen om de RF-frequenties van 40 MHz tot 50 MHz te verwerken. Er zijn enkele beperkingen op het bereik van het filter. De bovengrens is de bandbreedte van de RF. Als de RF veel hoger is dan de bandbreedte, is er een grote kans op kortsluiting en kan de LFO defect raken. De ondergrens is de tijd. Wanneer de frequentie dicht bij de bandbreedte ligt, heeft het de mogelijkheid om overbelast te raken en kan het leiden tot een buiten bereikconditie.

Ik zal binnenkort beginnen met een blog waar ik zal een aantal technische details over mijn filter te geven. Het is gebaseerd op het volgende eenvoudige circuit: 1. De antenne is gemonteerd boven een lage geluidsvloer. 2. Boven de onderste geluidsvloer is een RF-filter van hoge kwaliteit gemonteerd. 3. Het filter wordt afgestemd door de frequentie te wijzigen in de RF bij het filter en onhoorbaar aan de onderkant van de geluidsvloer. 4. Op dit punt is er geen geluid meer uit de grond en de antenne is klaar om te worden geïnstalleerd. 5. Zodra de antenne is geïnstalleerd, wordt deze op het dak geplaatst en is het systeem operationeel. We hebben een andere post in een paar dagen met een gedetailleerde installatie en foto's. Maar laat ons ondertussen weten wat je ervan vindt!

Ik zal het plaatsen van meer van de komende zonne-project en schotelantenne installatie in de komende dagen. Betrachten Sieobendrein den schotelantenne vergelijk Testbericht. Blijf op de hoogte van de blog voor updates!

De schotelantenne installatie die ik je gisteren liet zien was mijn eerste poging om een 3D-geprinte ruimte te maken. Ik heb een beetje meer dat kan worden gedaan met het dan ik al heb gedaan en wilde proberen om een beetje meer inventief.